ID: 25615
Omschrijving
Recent filmpje van motor aanwezig, stuur een berichtje voor de YouTube link!
Supernette Aprilia Falco van 2000 met minder dan 20000 kilometer op de teller!!!
Update! Motor heeft in week 22 een kleine beurt gehad.
Wegens een rugprobleem zet ik hierbij met pijn in mijn hart mijn in uitmuntende staat verkerende Aprilia SL1000 Falco in de kleur Black Crow te koop. Motor is schade- en ongeluksvrij.
LET OP!!! La ge kilometerstand!!!
Het is een een prachtige 1000cc 2 cilinder met veel pk's (ca. 130), een hele berg koppel (ruim 110 Nm, bijna net zoveel als een 2016 ZX10-R!). Het uitlaatgeluid is fantastisch mede door de Engelse handgemaakte RNR uitlaten.
Ik heb de motor gekocht eind 2014 (Leerkes) en er staat nu nog net geen 20000 kilometer op de teller. De eerste keer dat ik er op reed was in maart 2015, laatste rit in augustus 2015. Sindsdien heb ik er niet meer mee gereden en de motor verkeerd, voor zijn leeftijd, in een uitmuntende staat.
Sinds aankoop is er veel vernieuwd/aangepast en bijna al van deze vernieuwingen zijn minder dan 1000km oud. Ik ben een rustige rijder en de motor is met veel liefde behandeld! Absoluut geen afgetrapt ding! Ik heb er niet meer dan zo'n 1500km mee gereden.
Het ROTAX blok is bulletproof en deze Falco beschikt over de instelbare Showa voorvork (en dus niet de latere mindere Marzocchi voorvork) en de erg goede Brembo remmen. Daarnaast is het frame iets aparts op zich en het blok laat zich tot 10.000(!) toeren doortrekken. Een wheelie in 1 is zo gepiept en als het moet komt ie ook in z'n 2 aan de voorkant van de grond :).
Door een Gabro Racing EPROM en "pin 16" aanpassing is de vermogensafgite veel beter en "giftiger" dan origineel. Ook is de "dip" bij 5000 toeren weg en er is meer vermogen aanwezig. De kenner weet wie Gabro is... Standaard levert een Falco 118pk maar dit blok gaat door de zorgvuldig verzorgde aanpassingen ruim richting/over de 130pk en dat is absoluut niet misselijk voor een 1000cc 2 cilinder!
Foto's doen de motor geen recht, je moet hem in het echt zien :)
Wat is er sinds aankoop vernieuwd/aangepast (in tijdsbestek van 6 maanden, behalve de tank):
- De benzinetank is in maart 2016 opnieuw in originele kleur gespoten inclusief nieuwe stickers,
Een nieuw carbon (echt) tankpad en een nieuwe geluidsdempende mat onder tank (origineel).
Spuitwerk is professioneel gedaan door Beerten (motordesign punt nl) in Borculo.
Deze jongens spuiten ook bijvoorbeeld customs voor EML, Houtrust, Van Harten, etc...
- Vermogensrestricties zijn er met zorg af/uit gehaald. (zgn. pin 16 aanpassing).
Er zijn dus 2 mappings aanwezig in de CDI unit. De geknepen en de open versie.
- Aangepaste custom EPROM (Gabro Racing Italy) voor meer vermogen en betere afgifte.
Over laten komen uit Italie.
- 2001 RSV Mille R CDI unit (potmeter versie voor betere afstelbaarheid blok).
- A16 RNR stubby open uitlaten. WAANZINNIG geluid en 7 kilo lichter dan origineel!
- Nieuwe banden Pirelli Diablo Rosso II voor en achter. Zijn nog als nieuw.
- Nieuw RSV Mille voorspatbord. Voor origineel zie andere advertenties.
- Nieuwe ketting en tandwielen. Zijn nog als nieuw.
- Nieuwe remblokken voor en achter. Zijn nog als nieuw.
- Nieuw K&N luchtfilter.
- Nieuwe bougies (4x).
- Nieuwe Yuasa 14V gel accu.
- Nieuwe EBC Heavy duty koppelingsplaten en veren. Nog geen 100km mee gereden.
- Nieuwe inlaatspruitstukken (vervangen vanwege haarscheurtjes in rubbers).
- Nieuwe standaardschakelaar (evo versie).
- Nieuw knipperlicht relais. Ivm met ombouw van led terug naar origineel.
- Nieuwe knipperlichten achter (zat led op, vond ik niet mooi).
- Nieuwe stickers op kuipwerk achter.
- Nieuwe intake ducts links en rechts.
- Temperatuursensor inlaatlucht vervangen.
- Nieuwe vloeistoffen (dus ALLE vloeistoffen) in juli 2015.
- Opnieuw afgesteld in augustus 2015.
- Bijrijder seatcover. Achterzadel is aanwezig, zie andere advertenties.
- Bijrijder voetsteunen zwart.
- Heavy duty EBC koppeling is vervangen in september 2015.
- De "bruine stekker" aanpassing is ook al gedaan. Er is dus geen kans meer op het doorbranden van
stekkers zoals dat wel eens kan gebeuren bij niet aangepaste modellen...
Kosten nog moeite zijn gespaard om de motor in top conditie te krijgen/houden. De motor staat overigens in een verwarmde garage en aan de druppellader (optimate 4 dual).
Deze motor is een zeldzame verschijning, is in absolute topconditie en kan nog jaren mee! De prijs valt nog over te onderhandelen. Maar heel eerlijk... je vind geen 2e zoals deze in deze toestand.
Bekijk ook mijn andere advertenties aangezien ik nog een hele hoop extra Falco onderdelen heb zoals een complete zwarte set delen voor als je bijvoorbeeld je rode Falco wilt ombouwen naar een zwarte... :)
Zoekwoorden: Aprilia, Falco, SL1000, SL-1000, RSV, RSV-R, Tuono, ZXR, ZX9, ZX-9, ZX10, ZX-10, GSXR, GSX-R, ZX6, ZX7, ZX-6, Fireblade, CBR, Monster, SV1000, TL1000, Firestorm, SV650, SP1, SP2
Supernette Aprilia Falco van 2000 met minder dan 20000 kilometer op de teller!!!
Update! Motor heeft in week 22 een kleine beurt gehad.
Wegens een rugprobleem zet ik hierbij met pijn in mijn hart mijn in uitmuntende staat verkerende Aprilia SL1000 Falco in de kleur Black Crow te koop. Motor is schade- en ongeluksvrij.
LET OP!!! La ge kilometerstand!!!
Het is een een prachtige 1000cc 2 cilinder met veel pk's (ca. 130), een hele berg koppel (ruim 110 Nm, bijna net zoveel als een 2016 ZX10-R!). Het uitlaatgeluid is fantastisch mede door de Engelse handgemaakte RNR uitlaten.
Ik heb de motor gekocht eind 2014 (Leerkes) en er staat nu nog net geen 20000 kilometer op de teller. De eerste keer dat ik er op reed was in maart 2015, laatste rit in augustus 2015. Sindsdien heb ik er niet meer mee gereden en de motor verkeerd, voor zijn leeftijd, in een uitmuntende staat.
Sinds aankoop is er veel vernieuwd/aangepast en bijna al van deze vernieuwingen zijn minder dan 1000km oud. Ik ben een rustige rijder en de motor is met veel liefde behandeld! Absoluut geen afgetrapt ding! Ik heb er niet meer dan zo'n 1500km mee gereden.
Het ROTAX blok is bulletproof en deze Falco beschikt over de instelbare Showa voorvork (en dus niet de latere mindere Marzocchi voorvork) en de erg goede Brembo remmen. Daarnaast is het frame iets aparts op zich en het blok laat zich tot 10.000(!) toeren doortrekken. Een wheelie in 1 is zo gepiept en als het moet komt ie ook in z'n 2 aan de voorkant van de grond :).
Door een Gabro Racing EPROM en "pin 16" aanpassing is de vermogensafgite veel beter en "giftiger" dan origineel. Ook is de "dip" bij 5000 toeren weg en er is meer vermogen aanwezig. De kenner weet wie Gabro is... Standaard levert een Falco 118pk maar dit blok gaat door de zorgvuldig verzorgde aanpassingen ruim richting/over de 130pk en dat is absoluut niet misselijk voor een 1000cc 2 cilinder!
Foto's doen de motor geen recht, je moet hem in het echt zien :)
Wat is er sinds aankoop vernieuwd/aangepast (in tijdsbestek van 6 maanden, behalve de tank):
- De benzinetank is in maart 2016 opnieuw in originele kleur gespoten inclusief nieuwe stickers,
Een nieuw carbon (echt) tankpad en een nieuwe geluidsdempende mat onder tank (origineel).
Spuitwerk is professioneel gedaan door Beerten (motordesign punt nl) in Borculo.
Deze jongens spuiten ook bijvoorbeeld customs voor EML, Houtrust, Van Harten, etc...
- Vermogensrestricties zijn er met zorg af/uit gehaald. (zgn. pin 16 aanpassing).
Er zijn dus 2 mappings aanwezig in de CDI unit. De geknepen en de open versie.
- Aangepaste custom EPROM (Gabro Racing Italy) voor meer vermogen en betere afgifte.
Over laten komen uit Italie.
- 2001 RSV Mille R CDI unit (potmeter versie voor betere afstelbaarheid blok).
- A16 RNR stubby open uitlaten. WAANZINNIG geluid en 7 kilo lichter dan origineel!
- Nieuwe banden Pirelli Diablo Rosso II voor en achter. Zijn nog als nieuw.
- Nieuw RSV Mille voorspatbord. Voor origineel zie andere advertenties.
- Nieuwe ketting en tandwielen. Zijn nog als nieuw.
- Nieuwe remblokken voor en achter. Zijn nog als nieuw.
- Nieuw K&N luchtfilter.
- Nieuwe bougies (4x).
- Nieuwe Yuasa 14V gel accu.
- Nieuwe EBC Heavy duty koppelingsplaten en veren. Nog geen 100km mee gereden.
- Nieuwe inlaatspruitstukken (vervangen vanwege haarscheurtjes in rubbers).
- Nieuwe standaardschakelaar (evo versie).
- Nieuw knipperlicht relais. Ivm met ombouw van led terug naar origineel.
- Nieuwe knipperlichten achter (zat led op, vond ik niet mooi).
- Nieuwe stickers op kuipwerk achter.
- Nieuwe intake ducts links en rechts.
- Temperatuursensor inlaatlucht vervangen.
- Nieuwe vloeistoffen (dus ALLE vloeistoffen) in juli 2015.
- Opnieuw afgesteld in augustus 2015.
- Bijrijder seatcover. Achterzadel is aanwezig, zie andere advertenties.
- Bijrijder voetsteunen zwart.
- Heavy duty EBC koppeling is vervangen in september 2015.
- De "bruine stekker" aanpassing is ook al gedaan. Er is dus geen kans meer op het doorbranden van
stekkers zoals dat wel eens kan gebeuren bij niet aangepaste modellen...
Kosten nog moeite zijn gespaard om de motor in top conditie te krijgen/houden. De motor staat overigens in een verwarmde garage en aan de druppellader (optimate 4 dual).
Deze motor is een zeldzame verschijning, is in absolute topconditie en kan nog jaren mee! De prijs valt nog over te onderhandelen. Maar heel eerlijk... je vind geen 2e zoals deze in deze toestand.
Bekijk ook mijn andere advertenties aangezien ik nog een hele hoop extra Falco onderdelen heb zoals een complete zwarte set delen voor als je bijvoorbeeld je rode Falco wilt ombouwen naar een zwarte... :)
Zoekwoorden: Aprilia, Falco, SL1000, SL-1000, RSV, RSV-R, Tuono, ZXR, ZX9, ZX-9, ZX10, ZX-10, GSXR, GSX-R, ZX6, ZX7, ZX-6, Fireblade, CBR, Monster, SV1000, TL1000, Firestorm, SV650, SP1, SP2